venerdì 22 luglio 2011

arrejionende chin sa poesia


Arrejonende   chin sa poesia… prima parte

“Aite omine!! in sa mann’ edade
ti ses post’ a iscrier poesias?
Eo  de poesia so sa mama
e tue no isco  mancu chie sias.
Mai ap’ intesu  dae intr’ e s’ama
chi  pensare in versos  tue podias,
isco chi no lu faghes pro sa fama;
etando  aite cantones ponias?
Impitende paraulas  che  lama
paret chi timas chi su tempus  t’iscade”.

-Giucunda s’arte tua  ‘e umilidade:
sun sas musas de monte d’ Elicona,
Apollo las difendet  dae su male
a mie  azis  leadu  a sa bona.
In notte  de  ‘eranu,  gai male
fio drommende,  cando isveglia sona,
in conca unu penseri  uguale
a sero prima chi pius no m’abandona.
Leo sa pinna  in manig’ e istrale
e  fato primu ‘olu  de  anade.-

“It’ est  chi ti movet in realidade:
sa mata, su chelveddu  o su sentidu?
Cal’ est su bisonzu  e sa cura
chi  a custu punto ‘oe t’ at battidu?
No creo siet s’oza  e sa gosura
te t’ ider  un’ incras  riconnoschidu
dae populu ‘e Sardigna  ‘e ‘ue b’addura
sas artes  chi essin  dae custu nidu.
Oburu  su passadu  tue abiura
chilchende  de su mundu piedade?”

-De tottu b’at, francu sa viltade,
anzis  curagiu est in primu postu,
no  pro arrogu emmancu pro vindita
ma  ti cunfesso  chi de pane tostu
nd’ apo connotu  una bella fita,
eccomo apo dizisu chi siat bostu
 chin sa vida semus in  paghe chita.
No timo  su giudisciu  ne su costu
ca ischina  gito folte  e dirita
no timet  ‘unta  ne disamistade.-

“ite sun cussa puntas de ispade
chi naras  a carena  an fatu male?
Comente faghes como al ilmentigare
cando  in benuju t’an postu su sale?
Folzis como pensas  de lu torrare
chin interessu  oburu tale e quale.
Cal’ est sa cosa ‘e poder disizare
cando  si torrat  chin vida cabale,
est menzus  ammentu ‘e nde ogare
oburu su chi s’ischit si cuade?”

-Est comente cando bois giogade
in mentes  e sentidos  de anzenu,
no at impoltu  sa manu chi cumpone
ma  cando bois abasciades frenu.
Unu  mischinu in vida, campione
podides  render dae paza in fenu,
ca poesia   chin  s’ ispirascione
olat in altu e curret che a trenu.
No est sa mente ne preparascione
ma  su semen  c’amus e bois ababe..

“ite mi naras tue, tue biade,
mi cheres narrer  chi est su destinu,
chi semus nois  musas e naiades
a bos dezider  su ‘ostru  caminu?
Eppuru tue comente bene ides
a su cuntentu bonu ses vicinu,
chie t’at dadu sa folza chi gighes
aite apollo a tie  est ighinu?
Contami unu pagu de sas fides
e de sa folza tua ‘e voluntade”.

-A su manzanu  cando bos ischidade
no ischides mancu a chie  cumprire,
pro casu nd’idides unu passare
e no ischides  si dare o pedire.
Cando istrobu  pessades de lassare ,
s’isventuradu   chilcat de nd’essire
dae su calancu  chi l’azis fatu intrare
no est semper chi bi podet resessire.
Eo , mi preguntas  ite m’at fatu ‘olare??
Sa fide,  sas  ideas e s’ onestade. -


----sighit---










1 commento:

  1. Arrejonende chin sa poesia - segunda parte -


    “bellas paraulas ti essin dae coro
    No so segura chi l’apas cumpresu,
    su chi ti chelzo narrer est aberu:
    su chi t’an dadu as semper resu?
    As apidu a s’indonu, sias sinzeru!!,
    sas cosas ch’as echi no as pretesu?
    Narami totu como pro interu:
    “l’ischis ch’istat male cane presu?”
    Etando si mi sighis a su seru,
    su chi mi naras tue no l’ignoro.”

    -De impoltu tou e de te m’onoro,
    chin tegus eo no chelzo difetare,
    su ch’ ap’ e narrer , de su ch’ap’ aizu
    a tie tottu ap’ a regontare.
    Vida serena, chin pagu fastizu
    apo passadu in s’abaidare,
    su tempus mi pariat unu lizu,
    cantu fit bellu idendelu passare.
    In cuss’ edade ruio semper rizu
    e cando mi l’ammento mi ristoro.-

    “Como faeddami de cosas issoro,
    de sos aneddos ch’aunin sa cadena
    chi cando zocat faghet disacatu
    e de lagrimas cara nde piena,
    chi solu cando coglit su riscatu
    s’animu allegrat e finas sa carena,
    tue chi nd’ as coglidu calch’ iscatu,
    contami coment’ est cuss’ iscena.
    Cando totu parian a ricatu
    e piata comune fit su “voro.””

    -Si nde faeddo dae sa tul ‘ iscoro
    ca sun contados solu ‘e mesania,
    su ch’an chelfidu faghere an fatu
    ma veridad’ issoro no est sa mia.
    De medas veridades che Pilatu
    an oltuladu eppoi coberia-n,
    ma de giustiscia mancu unu ratu
    an impitadu sa chi li selvia-n.
    No ana pessighidu su reatu
    ma sa pessona e sou decoro.-

    “Anda innanti, a tie imploro
    it’ est chi b’at ancora coidadu?
    No nachi totu giustu fin fatende
    cando cussa filossera passadu
    est che mazzu dae continente
    finas a sa Sardigna abojadu?
    Ana ispainadu meda zente
    su mundu ana totu triuladu
    e como tue mi naras ch’ indeziente
    est su chi nos ana propinadu
    dae sos tempos de sa morte ‘e Moro.”

    -Cussu cuadru como ti coloro
    de cantu est toltu su podere,
    finas si veridade bi nd’at puru,
    si traighet Patria e mestiere.
    Pro poder ponner fatu a su giuru
    bisonzat veridade de aere
    eppuru cando pesana su muru,
    totu in sa cadrea si che chere-n.
    Gai est istadu cando totu a furu
    ana leadu s’istadu pro s’oro.-

    “De su chi naras tue m’innamoro,
    no timas de nd’ ogare tot’ a pizu,
    su ch’ est istadu como ilmentigadu
    cras est impoltante pro su fizu.
    De sa naiscione chi t’at generadu
    sa veridade est oro lizu,
    ammentadi chi totu su criadu
    de faulas nadas at leadu imbizu
    e dae su chi paret ch’ as nadu,
    sento connotu chi est in mezoro.”

    -Chin cust’ ottada s’istoria isfioro,
    nende chi gherra manna b’ est istada
    tra sa giustiscia e su pentapartidu
    chena sa legge chi’ isteret rispettada.
    Sos unos chin manetas an oldidu
    prozessu fatu solu a s’ispessada,
    permissu a sa legge no an pedidu
    pro in galera ch’esseret imbolada.
    In base aparenenzia ‘e partidu
    e su tel’ e s’ilgonza com’ ilforo.

    ---sighit----

    RispondiElimina