sabato 25 giugno 2011

s' istadea
















S’istadea

Un’istadea dae jau in muru
nd’ apo faladu,
fit frimma de seguru,
finzas a cando tue no m’as dadu
musica ‘e ballu allegru a duru duru
e pessamentos malos c’as ‘ogadu;
dae trint’annos de ruinzu falada
impare a cantaru issa fit apicada.

La lee a manu manca o a s’imbessa,
su ganzu e su pirone, su piatu
paren in tiru che sa lan’ in tessa,
in ecuilibriu perfetu, che a ratu
‘e armidda areste e son ‘e murighessa
in chida santa o bagna c’apo fatu.
No b’at mamentu chi no ist’ in taca,
dae cando alenu tou, eo gito a faca.

Pesu e cuntrapesu uguales
torran justos tribulias e gosos,
in piatu bi ponzo sos juales
a pirone poesia e vessos.
Sas cadenas de numeru sun tres,
d’onzuna mi allevian sos pesos,
cando fadiga o conca a mancu e te
faghet ischentiddare servu e re.

Perfeta sinfonia sonos d’incantu,
coglio su menzus fiore ‘e natura
de amistade tua nde fato vantu,
su passadu e presente tenzo in cura.
Isco chi eo no so eroe ne santu,
si pesso a tie però no b’ at paura
e tiro innanti ischende chi sa vida
mi dat tantu e s’animu m’ischidat.

Mischina zente chi no l’at cumpresu,
si lean pesos de garricos macos,
no lis cumpetit ne totu ne a mesu
pienan de dolores sos lacos.
Fatende finta ‘e abbaidar’ atesu
no biden chi foltuna b’est a sacos
in dom’ issoro o in s’ighinadu;
pessat su ricu chi siat malefadadu.

E tue meraviza de natura
in grascia ‘e Deus e no li faghes pesu,
cust’istadea torrada a criadura
la pienas d’ ispera in cuntrapesu,
ca sos dolores ti dant vida dura,
sa dignidade paret furru inchesu.
Torrant totu sos contos in vida,
si fuin como, molte cheret timida.

 La stadera

Una stadera dal chiodo sul muro
ho disceso,
era lì di certo
fino a quando tu mi hai dato
musica da ballo allegro a duru duru
e mi hai tolto i cattivi pensieri;
era lì da trent’ anni arrugginita
insieme ad un cantaro era li, appesa.

La prenda con la mano sinistra o al contrario,
il gancio, il peso o il piatto,
sembrano in tiro come la lana in tessitura,
in perfetto equilibrio, come un il rametto
di timo selvatico, o suono delle cicale
nella settimana santa, o nel sugo preparato.
No esiste un momento che non sia in equilibrio,
da quando ho al mio fianco il tuo respiro.

Peso e contra peso sono uguali,
come lo sono le gioie e i dolori,
sul piatto metto le tribolazioni,
nel contra peso i versi della poesia.
Tre sono le catene di numero,
ognuna mi alleggerisce i pesi,
quando la fatica e la testa in tua assenza
fa scintillare sia il servo che  il re
Perfetta sintonia di incantevoli suoni,
raccolgo il più bel fiore della natura,
mi vanto della tua amicizia,
curo sia il passato che il presente.
So di non essere ne eroe ne santo,
se penso a te però non ho paura,
e vado avanti sapendo che la vita
mi da tanto e mi risveglia l’anima.

Poveracci coloro che non lo capiscono,
prendono  pesi di carichi da matti,
pur non necessitandone neanche a metà,
riempiono le vasche di dolori.
Fingendo di guardare lontano,
non vedono che la fortuna riempie i sacchi
a  casa loro o nel vicinato.
Anche il ricco crede di essere un disgraziato.

E tu meraviglia della natura,
sei nelle grazie di Dio, e non gli dai peso,
questa stadera ritornata giovane creatura,
la riempi di speranza nel contra peso,
perché il dolore ti rende dura la vita,
ma la dignità è ardente come un forno acceso.
Tornano tutti i conti in vita,
se scappano adesso, la morte fa paura.









Nessun commento:

Posta un commento